Login

Conditii privind acordarea garantiei produselor

Produsele comercializare de Electricon Systems International (in special calculatoarele, componentele si alte produse electronice, mecanice sau electromecanice), beneficiaza de garantie pentru perioade determinate de timp. Conditiile de acordare a garantiei sunt in conformitate cu O.G. 21/1992, republicata in 2007 si completata cu prevederile Legii 449/2003, republicata in 2008 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu Directiva 1999/44/CE a Parlamentului European. Garantia acopera eventualele defecte de fabricatie sau defectiuni care pot sa apara in aceasta perioada in conditii de UTILIZARE NORMALA.

In sensul prezentului document, un echipament electronic este instalat si utilizat normal daca respecta intocmai conditiile de instalare si functionare specificate de producator. De regula, echipamentele de calcul:
- se alimenteaza de la reteaua de curent alternativ (in Romania: 220-240 V, 50 Hz), de la prize prevazute cu contacte de impamantare (schucko), daca producatorul nu a prevazut altfel
- se utilizeaza in conditiile de temperatura si umiditate specificate de producator (de obicei intre 10-35°C, la o umiditate sub 65% fara condensare)
- se utilizeaza astfel incat sa fie ferite de umezeala, lichide, praf, fum, vibratii sau socuri (mecanice, electrice, termice)
- se utilizeaza astfel incat sa nu depaseasca limitele de performanta recomandate de producator (de exemplu: componentele PC se folosesc in parametrii standard de frecventa si tensiuni, fara OVERCLOCKING, iar imprimantele si copiatoarele se folosesc astfel incat sa nu se depaseasca volumul lunar maxim specificat de producator).

Va prezentam mai jos cateva exemple de perioade de garantie, pe tipuri de produse noi:

Sisteme (desktop, notebook, tablete, Smart Phone, etc.) 1-3 ani*
Acumulatori pentru notebook si alte echipamente portabile max. 1 an (indiferent de marca si model)
Monitoare si televizoare 2-3 ani**
Accesorii PC 1-3 ani
Memorii PC 1-10 ani sau nelimitat
Imprimante, multifunctionale, copiatoare, scannere 1-3 ani***
Echipamente de telefonie 1-3 ani
Echipamente active de retea 1-3 ani
Alte echipamente de calcul, echipamente electronice 1-3 ani
Tehnica de birou minim 1 an

Pentru foarte multe echipamente se poate prelugi perioada de garantie cu 1-2 ani cu ajutorul pachetelor de extindere a garantiei. Pentru produsele folosite (refurbished sau second hand) garantia este de obicei intre 6 luni si 2 ani si poate fi extinsa la unele produse.

Nu se acorda garantie pentru produsele de papetarie, consumabile si software. Acestea se inlocuiesc in cazul in care prezinta defecte de fabricatie sau de functionare care se manifesta de la prima utilizare.

Unele conditii speciale privind garantia la anumite echipamente

* echipamente portabile echipate cu acumulatori
Pentru acumulatorii utilizati in notebook-uri, tablete, si alte echipamente portabile, garantia este de maxim 12 luni (indiferent de marca sau model).

*, ** echipamente cu ecrane TFT
Echipamentele care sunt echipate cu ecrane TFT beneficiaza in general de garantie in conformitate cu standardul ISO 13406-2, clasa II pentru situatia aparitiei unor pixeli sau subpixeli defecti. Daca numarul de pixeli sau subpixeli defecti este mai mic decat cel specificat in standard, display-ul nu se considera defect.

Un pixel reprezinta un punct de imagine si este format la randul sau din 3 subpixeli colorati: albastru, rosu, verde. Prin combinatia celor 3 culori, in functie de intensitatea luminoasa a fiecareia, se obtin toate culorile din spectrul vizibil. Pixeli sau subpixelii pot fi:
- de tip 1 (pixel cald): este un pixel aprins tot timpul (de regula alb)
- de tip 2 (pixel mort): este un pixel stins tot timpul (de regula negru)
- de tip 3 (subpixel defect): oricare din subpixeli poate fi aprins sau stins tot timpul, ceea ce nu permite pixelului respectiv sa genereze culori corecte

Standardul 13406-2:2002 imparte ecranele TFT in 4 clase de calitate, unde: clasa I (cea mai buna) nu permite nici un defect (se foloseste la echipamente militare si profesioonale), iar clasa 4 permite pana la 700 pixeli si subpixeli defecti la 1 milion de pixeli. Majoritatea ecranelor foloste in tehnica de calcul fac parte din clasa II de calitate, unde se accepta un numar de maxim 5 subpixeli nefunctionali la 1 milion de pixeli.

*** imprimante, multifunctionale, copiatoare si scannere
Pentru aceste categorii de echipamente, in afara de garantia limitata pentru o anumita perioada de timp, producatorii limiteaza numarul de pagini tiparite / copiate / scanate pentru care echipamentul este considerat in garantie. Limita numarului de copii este precizata de regula in manualul de utilizare al echipamentului respectiv.
La aceste tipuri de echipamente, rolele de preluare si transport a hartiei, separatoarele de pagini si (la unele echipamente) cuptoarele de fixare a toner-ului (fuser-e) sunt considerate consumabile si nu fac obiectul garantiei. Producatorul specifica un numar estimativ de pagini la care acestea rezista, dar acest numar poate varia in functie de calitatea hartiei folosite, de mediul in care este operat echipamentul (praf, umiditate) sau de alti parametri.

Conditii de pierdere a garantiei

Garantia se pierde automat in urmatoarele situatii (in functie de tipul de echipament):
1. pentru calculatoare si orice echipamente electronice
a. daca sunt rupte sau deteriorate sigiliile aplicate de producator
b. daca echipamentele sunt instalate necorespunzator (alimentarea de la prize fara impamantare, conectarea unor componente cu echipamentul in functiune, etc.), fara a fi respectate instructiunile producatorului
c. daca sunt lovite (carcasa sau componente sparte ori crapate), zgariate, gaurite, prezinta urme de arsuri, daca se distruge eticheta cu numarul de serie
d. daca se varsa lichide in interiorul echipamentelor
e. daca in interiorul echipamentului se gasesc corpuri straine (capse, agrafe, pioneze, etc.)
f. daca echipamentele sunt folosite in spatii neconforme cu specificatiile producatorului (praf, vibratii, temperaturi excesive, etc.)
g. daca s-a intervenit asupra echipamentelor sau componentelor de catre persoane neautorizate
h. daca apar probleme de incompatibilitate intre echipamente sau intre echipament si software
i. daca sistemele au fost fortate peste specificatiile standard (overclocking)
j. daca au fost supuse unei supratensiuni (utilizatorul trebuie sa-ia toate masurile pentru a preveni astfel de situatii) 2. pentru unitati optice (CD, DVD, Blu-Ray)
a. daca s-a spart un disc in interior in timpul functionarii (utilizatorul trebuie sa se asigure ca discurile introduse in unitate nu sunt crapate)
3. pentru imprimante, multifunctionale si copiatoare
a. toate conditiile de mai sus, plus
b. daca se depaseste numarul maxim de pagini / luna recomandat de producator
c. daca se folosesc cartuse reincarcate sau COMPATIBILE
d. daca se foloseste hartie, carton sau transparente ale caror caracteristici nu se incadreaza in specificatiile tehnice ale echipamentului (hartie prea groasa, transparente care se topesc in contact cu fuser-ul, etc.)
e. sau se introduc coli de hartie umede (cu lichide varsate sau cu fluid corector inca in stare lichida)
4. pentru tehnica de birou
a. daca este folosita necorespunzator sau pentru alte scopuri decat a fost prevazuta de catre producator (de exemplu se incearca sa se taie tabla cu o ghilotina pentru hartie sau dischete cu un distrugator conceput NUMAI pentru hartie)

Modalitati de remediere a defectiunilor in perioada de garantie

Produsele care prezinta deficiente de functionare in perioada de garantie se aduc de regula la sediul ESI pentru remediere. Este obligatoriu ca produsul defect sa fie insotit de certificatul de garantie si de factura de achizitie.

Pentru anumite categorii de produse, problemele aparute in perioada de garantie se rezolva la centrele de service certificate de producatorii respectivi.
Iata cateva exemple:

APC (surse UPS)
APC Service, Ungaria
apchutech@apcc.com
0800-894-309 (gratuit)

Benq (notebook-uri, proiectoare, etc.)
Darer Prescom
support@benq.ro
0801-023-670 (gratuit), 0259-342-431

Produse printing Brother si Canon
Sistec-SBSol
dispecerat@sistec.ro
021-9633, 021-408-3240

Produse foto-video Canon
Criss Professional Service
www.crissprofessionalservices.ro 021-324-6281

HP consumer (imprimante si notebook)
HP Romania
www8.hp.com/ro/ro/contact-hp/phone-assist.html
021-204-7090

Produse Mio (GPS)
VSP Data
http://service.mio-tech.com
0262-224-046

Sony (foto-video, memorii flash)
Sony Europe
http://support.sony-europe.com/repair/ASC/ASC.aspx?site=odw_ro_RO

Sony Vaio
Sony Europe
http://support.vaio.sony.eu
021-313-8872

IBM
MB Distribution
http://www.ibm.com/support/troubleshooting/ro/ro/

Packard Bell
Sama Bit
acerservice@samabit.ro
021-222-6735

Lenovo business
MB Distribution
sales@mbd.ro
021-230-5384

Lenovo consumer
Lenovo Romania
intreaba

In cazul acestor produse, pentru a putea fi trimise la unitatea service, este necesara pastrarea tuturor accesoriilor si a ambalajelor. Procedurile care trebuiesc urmate pentru a trimite un produs la unitatea service sunt specifice fiecarui producator sau fiecarei unitati service in parte. Pentru a le putea urma, clientul trebuie sa ia legatura cu unitatea service si sa urmeze toti pasii ceruti.

Celelalte marci comercializate de se aduc pentru reparatii la sediul ESI.

Service ESI:
Str. Cimpoierilor 5, ap. 2
Bucuresti, Sector 4
Tel: 021-406-6603, 0722-771-995, 0722-212-995
E-Mail: office@esi.ro

Conditii ESI de acordare a garantiei
Versiunea 1
06 aprilie 2012

© Copyright 2012 ESI. Designed by ARL.